2012-02-21

Rättvis skatt och juste pension

Idag läser jag en bra artikel i Aftonbladet, som jag inte har skrivit själv men gärna sprider. Att jämställa skatten för pensionärer och löntagare är inte på något sätt en politisk omöjlighet. Det är dags att skattefrågan kommer upp på bordet igen.
Länk till artikeln i Aftonbladet>>

I min artikel i Svenska Dagbladet idag tog jag upp samma tema, i kombination med frågan om pensionernas utveckling.
Länk till min artikel>>

Nu ser jag närmast fram emot att äntligen ha fått en tid för uppvaktning hos finansminister Anders Borg den 28 februari, för att få möjlighet att ta upp dessa frågor med honom och föra ett resonemang om sakernas tillstånd. Det är dags att lyssna på pensionärernas rättvisekrav.

1 kommentar:

  1. `hej
    jag undrar vart ATP:n tog vägen.
    min far som jobbade mellan 17års ålder fram till pensionen vid 65år, har en pension på 7.000kr!
    och det efter ett helt arbetsliv!
    skandal om du frågar mig.

    SvaraRadera